بيت المقدس جزء هويت اسلامي ماست

۳۱ خرداد ۱۳۹۶

۱۵:۱۶

۳,۱۳۰

خلاصه خبر :
حضرت آيت الله حاج شيخ محمد جواد فاضل لنکراني(دامت برکاته) در جلسه درس خود مورخ 96/3/31 نکات مهمي پيرامون روز قدس بيان فرمودند.
آخرین رویداد ها

بسم الله الرحمن الرحيم

درباره روز قدس يک جهت اين است که يکي از آرمان‌هاي بزرگ انقلاب ما مبارزه با اسرائيل است. يعني به همان اندازه‌ که در اين انقلاب مبارزه‌ي با طاغوت پهلوي براي امام و مردم ايران اهميت داشت شايد بتوان گفت بيش از آن خود مبارزه با اسرائيل، از آرمان‌هاي بزرگ انقلاب بوده است و اين آرمان نبايد در اثر مرور زمان و عهدشکني و ضعف و سستي برخي از مسلمين، کمرنگ شود.

اين مسئله مهم و حياتي براي اسلام و انقلاب بايد تا نابودي اسرائيل مورد دقت مسلمانان قرار بگيرد.
در بررسي آثار انقلاب جهتي را که بايد مورد توجه قرار دهيم اين است که اگر انقلاب اسلامي ايران نبود امروز وضعيت دولت غاصب اسرائيل چگونه بود؟ بدون شک اسرائيل امروز سيادت بر بشريت داشت.

در اين بحث شعار و مبالغه در کار نيست؛ با آن برنامه‌هاي بسيار دقيق و نقشه‌هاي حساب شده‌اي که اسرائيل داشت، حالا اگر نگوئيم سيادت بر کل بشر لااقل خاورميانه و کشورهاي اسلامي، امروز تحت سيطره‌ي اسرائيل بودند.

اين امري است که براي هر کسي که اندک آشنايي و انسي با مسائل سياسي داشته باشد روشن است، مسئله غصب فلسطين، براي اينکه يهوديان دنيا را در يک منطقه‌ي خوش آب و هوا جمع کنند نبود. دنيا نقاط خوش آب و هواي بهتر از فلسطين بسيار دارد، جاهايي که نه نيازي به نزاع و درگيري و از بين رفتن زن و مرد و کوچک و بزرگ داشت و نه هزينه زيادي بر آنها تحميل مي‌‌‌کرد، آنها مي‌توانستند به يکي از نقاط بکر دنيا بروند و براي خود دولت يهود مستقل  را تشکيل دهند. چرا بايد به بيت المقدس که سرزمين اصلي مسلمين است بيايند و بخواهند اين کانون اسلامي را از مسلمان‌ها بگيرند؟ هر چند نقطه ثقل امروز مسلمين، کعبه و مسجد الحرام است، ولي به اين معنا نيست که اهميت و ثقالت آن نقطه، نزد مسلمين کم شده باشد. بيت المقدس جزء هويت اسلامي ماست.

به هر حال ترديدي نيست که اسرائيل دنبال طرح از نيل تا فرات بوده و هست. حالا چه شده که اسرائيل متوقف گرديد؟ امام خميني(رضوان الله تعالي عليه) از اول فرمود اسرائيل بايد از بين برود؟ اين جمله امام را کنار آن جمله‌‌‌ي معروف شاه بايد برود، بگذاريد. امام در کلمات خود چند تا «بايد» داشته‌‌اند و ما ديديم برخي از آنها محقق شد و بعضي هم إن شاء الله به زودي محقق خواهد گرديد، يکي از آن جملات درباره اسرائيل است.

جهت دوم اين است که در قضيه فلسطين، بحث شيعه و سني بودن و اينکه سني‌هاي آنجا چگونه هستند و چگونه نيستند را بايد کنار گذاشت. اين حرفها مقدمه براي فتح ديگر کشورهاي اسلامي است، مقدمه براي از بين بردن اسلام است.

امام(قده) به عنوان يک فقيه مي‌گويد روز قدس، روز اسلام است، نه به عنوان يک سياست‌‌مدار و رجل سياسي، که بخواهد عليه اسرائيل براي مقطعي از زمان شعاري داده باشد.

به نظر بنده امام از آن بُعد فقيهانه‌ و اسلام شناسانه خود حساب کرد و فرمود روز قدس روز اسلام است.

ما بايد نسبت به اين کلمات امام تأمل کنيم، و يکي از چيزهايي که بايد در حوزه‌ها مجتهدانه کارشناسي شود تحليل اين جملات امام است که اينها را از بُعد سياسي و تبليغاتي و شعاري گفته يا اينکه ريشه فقهي و ديني دارد؟

به هر حال ما بايد روز قدس را هر سال بايد با شدّت و حدّت بيشتري دنبال کنيم، و هيچ ترديدي نبايد داشته باشيم که امروز اسرائيل به برکت انقلاب اسلامي و به برکت مولود مبارک اين انقلاب، يعني حزب الله لبنان و هسته‌‌ي مقاومت زمين گير شده است.

آرزو مي‌کنيم آن بايدي که امام فرمود «اسرائيل بايد از بين برود» و کلامي که رهبري معظم انقلاب فرمودند «اسرائيل 25 سال آينده را نخواهد ديد» بزودي تحقق پيدا کند.

بايد حوزه‌هاي علميه در رأس اين قضيه پيشگام باشند ما به سوي اين هدف حرکت مي‌کنيم، امروز فقط نجات فلسطين براي ما موضوعيت ندارد که بگوئيم فلسطين مظلوم واقع شده و به مقتضاي «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً ينادِي يا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يجِبْهُ فَلَيسَ بِمُسْلِم» بايد از آن حمايت شود.

نه! اين کلمات امام يک شعار سياسي نبود که فرمود اسرائيل غده‌ي سرطاني است، يعني اگر اين غده در پيکره‌ي مسلمين باشد، مسلمانان را نابود کرده و از بين مي‌برد، اگر در پيکره‌ي بشريت باشد، بشريت را محو مي‌‌کند لذا هدف ما اين است که اسرائيل بايد از بين برود.

ما وظيفه داريم که اين مسئله را براي مردم دنيا و مسلمانان استدلالي‌تر، برهاني‌تر و محکم‌تر بيان کنيم و اميدواريم که امسال روز قدس با عظمت‌‌تر از هر سال ديگر و با شکوه بيشتري در کل دنياي اسلام برگزار شود.

و صلي الله علي محمد و آله الطاهرين

أهم مطالب:
1) يکي از آرمان‌هاي بزرگ انقلاب ما مبارزه با اسرائيل است.
2) به همان اندازه‌ که در اين انقلاب مبارزه‌ي با طاغوت پهلوي براي امام و مردم ايران اهميت داشت،
شايد بتوان گفت بيش از آن خود مبارزه با اسرائيل، از آرمان‌هاي بزرگ انقلاب بوده است.
3) آرمان مبارزه با اسرائيل نبايد در اثر مرور زمان و عهدشکني و ضعف و سستي برخي از مسلمين، کمرنگ شود.
4) بيت المقدس جزء هويت اسلامي ماست.
5) در قضيه فلسطين، بحث شيعه و سني بودن و اينکه سني‌هاي آنجا چگونه هستند و چگونه نيستند را بايد کنار گذاشت. اين حرفها مقدمه براي فتح ديگر کشورهاي اسلامي است، مقدمه براي از بين بردن اسلام است.
6) امروز اسرائيل به برکت انقلاب اسلامي و به برکت مولود مبارک اين انقلاب، يعني حزب الله لبنان و هسته‌‌ي مقاومت زمين گير شده است.
7) امروز فقط نجات فلسطين براي ما موضوعيت ندارد که بگوئيم فلسطين مظلوم واقع شده و بايد از آن حمايت شود. اسرائيل غده‌ي سرطاني است، يعني اگر اين غده در پيکره‌ي مسلمين باشد، مسلمانان را نابود کرده و از بين مي‌برد لذا بايد اين غده از بين برود.



برچسب ها :

روز قدس امام خميني نابودي اسرائيل اسرائيل فلسطين قدس آزادي قدس نيل تا فرات