صهیونیزم یک توده چرکین خطرناکی است که نباید از آن غافل شد

۰۲ خرداد ۱۳۹۹

۱۰:۲۷

۱,۱۰۱

خلاصه خبر :
بیانات حضرت آيت الله فاضل لنکراني(دامت برکاته) پیرامون وداع با ماه مبارک رمضان، عید فطر و روز قدس
آخرین رویداد ها

 بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین
و صلی الله علی سیدنا و نبینا ابی القاسم محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین
و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین

در پایان ماه مبارک رمضان دو مطلب در کتب ادعیه مورد توجه قرار گرفته است:

مطلب نخست وداع با ماه رمضان است؛ یعنی همان‌طور که ما به زیارت اعتاب مقدسه و حج می‌رویم ودر آن زیارت و طواف وداع با خانه خدا را داریم، با این ماه مبارک رمضان هم وداع می‌کنیم، این تعبیر که جابر بن عبدالله انصاری می‌گوید دَخَلْتُ عَلَى رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فِي آخِرِ جُمُعَهٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَلَمَّا بَصُرَ بِي قَالَ لِي يَا جَابِرُ هَذَا آخِرُ جُمُعَهٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَوَدِّعْهُ»؛ وارد بر پیامبر شدم، حضرت فرمودند این آخرین جمعه ماه رمضان است، پس با آن وداع کن.

آنگاه حضرت نحوه وداع را چنین یادش دادند، بگو: «اَللَّهُمَّ لاَ تَجْعَلْهُ آخِرَ اَلْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إِيَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِي مَرْحُوماً وَ لاَ تَجْعَلْنِي مَحْرُوماً»؛ خدایا این ماه رمضان را آخرین زمانی که ما موفق به روزه شدیم قرار نده، در ماه‌های رمضان دیگر هم ما را به این ضیافت خود دعوت کن و اگر تقدیر چنین است که این رمضان، آخرین عهد من باشد، مرا جزء مرحومین قرار بدهی نه جزء محرومین. بعد می‌‌فرماید: «فَإِنَّهُ مَنْ قَالَ ذَلِكَ ظَفِرَ بِإِحْدَى اَلْحُسْنَيَيْنِ إِمَّا بِبُلُوغِ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ إِمَّا بِغُفْرَانِ اللهِ وَ رَحْمَتِهِ».

باز ائمه ما مثل امام صادق(ع) در آخرین شب ماه رمضان می‌فرمودند: «اللّهُمَّ هذا شَهْرُ رَمَضانَ الَّذِى أَنْزَلْتَ فِيهِ الْقُرْآنَ وَقَدْ تَصَرَّمَ، وَأَعُوذُ بِوَجْهِكَ الْكَرِيمِ يَا رَبِّ أَنْ يَطْلُعَ الْفَجْرُ مِنْ لَيْلَتِى هذِهِ أَوْ يَتَصَرَّمَ شَهْرُ رَمَضانَ وَلَكَ قِبَلِى تَبِعَةٌ أَوْ ذَنْبٌ تُرِيدُ أَنْ تُعَذِّبَنِى بِهِ يَوْمَ أَلْقاكَ»؛ تعبیر «قد تصرَّم» در این دعا، کنایه از ناراحتی است.

اینکه حضرت می‌فرماید: خدایا به وجه کریم تو پناه می‌‌بريم؛ ظهور اوّلی و مهم «وجه خدا»، در کرم و لطف اوست نه در غضب. «وجه خدا» در رحمت و کرامت خداست. به خدا پناه می‌بریم که امشب صبح شود و ماه رمضان بگذرد و تو بر ذمه ما حقی داشته باشی و خدای ناکرده گناهی بر ذمه ما باشد و بخواهی با آن گناه در قیامت ما را عذاب کنی!

نکتة مهم در این وداع آن است که معلوم می‌کند ماه رمضان یک زمان اعتباری نیست، بلکه دارای یک حقیقت است و انسان هنگام ورود در این ماه باید ارتباط خاصی با آن پیدا کند، به قلب این ماه که لیلة القدر است رسید، باید ارتباطی پیدا کند و در آخر ماه هم به همین بیانی که ذکر شد با آن وداع کند.

انسان وقتی عبارات دعای چهل‌وهفتم صحیفه سجادیه را می‌بیند با خود می‌گوید معلوم شد که ما عمرمان گذشت و اصلاً نفهمیدیم ماه رمضان چه بود!.

حضرت در این دعا وقتی می‌خواهد با ماه رمضان وداع کند می‌فرماید:

«السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا شَهْرَ اللهِ الْأَكْبَرَ وَ يَا عِيدَ أَوْلِيَائِهِ»؛ خداحافظ ای ماه بزرگ خدا و ای عید اولیاء خدا. یعنی خود ماه رمضان عید اولیاء خداست نه فقط عید فطر، بلکه تمام ماه رمضان عید اولیاء ‌خداست. «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَكْرَمَ مَصْحُوبٍ مِنَ الْأَوْقَاتِ، وَ يَا خَيْرَ شَهْرٍ فِی الْأَيَّامِ وَ السَّاعَاتِ»؛ بهترین همراه و کریم‌ترین همنشین از اوقات، ماه رمضان است. «السَّلَامُ عَلَيْكَ مِنْ شَهْرٍ قَرُبَتْ فِيهِ الْآمَالُ، وَ نُشِرَتْ فِيهِ الْأَعْمَالُ»؛ ماهی که حقیقتش این است آرزوهای معنوی انسان را نزدیک می‌کند و اعمال شايسته بندگان خداوند در آن منتشر می‌گردد.

عبارات، خیلی عبارات عجیبی است. انسان از خود می‌پرسد امام سجاد(ع) با این ماه رمضان چگونه وداع می‌کند؟! معلوم می‌شود که انسان هر چه با حقیقت ماه رمضان ارتباط برقرار کند، خروج از این شهر برای او مقامات، منازل و مراتبی را ایجاد می‌کند. بنابراین در این چند روزی که به آخر ماه رمضان مانده، مسئله وداع با ماه بزرگ خدا مورد توجه ‌ما ‌باشد.

مطلب دوم مسئله عید فطر است؛ که پیامبر خدا(ص) فرمود: «یَسُحُّ اللهُ عزوجل مِنَ الخَیرِ فی أربَعِ لَیالٍ سَحّا لَیلَةِ الأَضحى، وَ الفِطرِ و لَیلَةِ النِّصفِ مِن شَعبانَ ... و فی لَیلَةِ عَرَفَةَ إلَی الأذانِ»؛ خداوند متعال در چهار شب پشت سر هم و پیوسته بر بندگانش خیرات می‌فرستد، هرچند همیشه خدا دائم الفضل و دائم الخیر است، اما در این چهار شب عنایت خود را بر بندگانش چندین برابر می‌کند. یکی شب عید فطر است که ما نباید از اعمال این شب غافل باشیم. خصوصاً دعاها و ادعیه‌ای که وجود دارد. مخصوصاً زیارت امام حسین(ع) که بسیار در این شب سفارش شده است.

إحیای در شب عید فطر که بر حسب آنچه از وجود مبارک پیامبر(ص) نقل شده: «مَنْ أَحْيَا لَيْلَةَ اَلْعِيدِ لَمْ يَمُتْ قَلْبُهُ يَوْمَ تَمُوتُ اَلْقُلُوبُ»؛ کسی که شب عید را به عبادت، شب زنده‌داری، دعا و مناجات و راز و نیاز با خدا سپری کند، آن روزی که همه قلب‌ها می‌میرند، قلب او زنده است. حالا این «یوم تموت القلوب» را می‌توان هم به قیامت و هم به همین دنیا تطبیق داد. اگر یک روزی قلب انسان اعوجاج پیدا کند، خدای تبارک و تعالی این شخص را حفظ می‌کند.

این نکته را هم نسبت به روز قدس توجه بدهم که امسال بر حسب ظاهر موفق به آن راهپیمایی با عظمت جمعة آخر ماه مبارک رمضان نیستیم. مرحوم والد ما(رضوان الله تعالی علیه) مقیّد به شرکت در چند راهپیمایی بودند. یکی از آنها روز قدس بود و بنده نیز موفق به حضور در راهپیمایی روز قدس بوده‌ام و این را یک عبادت می‌دانم نه یک حرکت ظاهری.

ما نباید از مسئله اسرائیل غفلت یا نسبت به آن کم‌توجهی کنیم. اسرائیل و صهیونیسم نه فقط فلسطین را اشغال کرد بلکه به دنبال هدم اسلام بلکه هدم همه ادیان آسمانی حتی یهودیّت واقعی است.

هرچند در پوشش یهودیت جلو می‌آید، ادعای پیروی از مذهب حضرت موسی(علی نبینا و آله و علیه‌السلام) را دارد ولی سردمداران نژادپرست آن، بدنبال قطع ارتباط بشر با خدا هستند. صهیونیسم دنبال این فکر است که ادیان آسمانی به کنار، باید بشر به آنچه ما می‌گوییم عمل کند! همه دنیا برده و زیرمجموعه ما بوده و باید به دستورات ما عمل کنند. این هدف اصلی‌شان است و مدعی هستند همه دنیا مال آنها هست نه فقط فلسطین، نه فقط نیل تا فرات، اینها به این مقدار نمی‌خواهند اکتفا کنند. این یک توده چرکین خطرناکی است که نباید از آن غافل شد.

اینکه امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) از اسرائیل به‌عنوان یک غده سرطانی نام می‌بردند، این یک تعبیر لفظی صرف نبوده است؛ بلکه حاکی از نگرانی ایشان نسبت به خطر بزرگ صهیونیسم برای اسلام و ادیان دیگر است. اسلام برای ما بسیار اهمیت دارد و دشمنی آنها با اسلام محرز است و برایشان شیعه و سنی هم فرق ندارد. آنها با اساس اسلام دشمنی دارند و دنبال هدم اسلام هستند؛ لذا به هر نحو و شکلی که مقدور است باید وظیفه خودمان را انجام بدهیم.

امیدواریم خداوند متعال عبادات ما را در این ماه رمضان به احسن وجه قبول کند و به برکت این ماه عزیز تحولی در همه ما ایجاد شده باشد. واقعاً خسارت این است که ماه رمضان بگذرد و ما مورد مغفرت خدا قرار نگرفته باشیم ولی اگر هم مورد مغفرت قرار گرفته باشیم و باز تحولی در ما ایجاد نشده باشد این هم خسارت بسیار بزرگی است.

ان شاء‌الله خدا به لطف و کرم خودش تحولی را که در این ماه برای ما ایجاد شده ابقا کند و اگر نشده در چند روز باقی مانده به ما عنایت بفرماید.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

برچسب ها :

عید فطر روز قدس اسرائیل غاصب اسرائیل پلید وداع ماه رمضان غده سرطانی